Espoon Matikkamaa

espoonmatikkamaa.fi

Uusia Magimixer peli-ideoita etsimässä

Espoon Matikkamaan peliveson pohjalta syntyi yhteistyöidea, jossa Olarin koulun 7. luokan ja Tähtiniityn koulun 4. luokan oppilaat kehittivät uusia tapoja pelata Magimixer-noppasekoittimilla. Tähtiniityn koulun 4. luokka opiskelee matematiikkaa englanniksi, joten kirjallinen materiaali tuotettiin englanniksi. Oppilaat tapasivat toisensa Olarin koulussa peliesittelyjen ja pelaamisen merkeissä 12.4. 2012. Tutustu oppilaiden kehittämiiin ideoihin!

MAGIMIXER PELI-IDEOITA
Kaikki ideat julkaistaan pdf-tiedostoina. Tässä joitakin otteita 
Tähtiniityn koulun peli-ideoista:

1.    Put the Magimixer’s center diagonally and the spike up. Then put blue tag on it and spin it. Put your finger on one dice and repeat the action. Multiply, divide, subtract or add the two numbers.

2.    Shake. Look at the number for two seconds and try to remember them by heart.

3.  First you drop the Magimixer into the middle. Add the outer numbers together. The winner is the one who has the smallest number.

Olarin koulun oppilaiden pelien nimiä ovat mm. Crazy 33, Mean Magi, Ping Pong ja Number Thunder.

PDF-TIEDOSTOT PELI-IDEOISTA. Lue lisää...

Tutustu myös peruspelin ideaan. Lue lisää...